تظاهرات گسترده اتیوپی تبارهای ساکن شهرک های یهودی نشین سرزمین های اشغالی علیه سیاستهای تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی که چند روزی است با قتل یک اتیوپی تبار توسط پلیس این رژیم کلید خورده، منجر به وحشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شده است.

روز سه شنبه، هزاران نفر از یهودیان اتیوپی تبار که در سرزمینهای اشغالی سکونت دارند، در اعتراض به خشونت پلیس و کشته شدن یک یهودی اتیوپی تبار به دست پلیس اسرائیل در شهر حیفا، دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان در تل آویو، حیفا، اشدود و اشکلون تظاهرات کردند و علیه خشونت پلیس شعار سر دادند.

این اعتراضات، منجر به مسدود شدن ۲۰ محور ارتباطی و ایجاد ترافیک سنگین در مناطق مختلف شد و پلیس رژیم صهیونیستی، ضمن سرکوب معترضین ده تن از آنها را زخمی و ۱۶ تن دیگر را بازداشت کرد.

یهودیان اتیوپی تبار یا «فلاشا» در سرزمینهاش اشغالی، اقلیتی بزرگ بوده و دارای جمعیتی ۱۳۵ هزار نفری هستند. این افراد که فریب وعده های پوچ صهیونیستها را خورده و به سرزمینهای اشغالی مهاجرت کرده اند، با سخت ترین تبعیض ها از سوی گروههای سیاسی حاکم بر سرزمینهای اشغالی مواجه هستند.

نکته حائز اهمیت در این خصوص، به هماهنگی مستقیم سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی با صاحبان شبکه های اجتماعی در فضای مجازی باز می گردد.

در جریان برگزاری تظاهرات یهودیان اتیوپیایی تبار، به صورت ناگهانی! شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام و واتس آپ دچار اختلال شده و امکان انتقال پیام و اخبار از طریق آنها بسیار مشکل و در مواردی ناممکن شد.
هدف از این اقدام، جلوگیری از انتشار اخبار دقیق از تظاهرات یهودیان اتیوپی تبار و متعاقبا، ممانعت از افشای چهره واقعی رژیم صهیونیستی و مقامات آن بوده است.

یکی از دیگر اهداف مهم رژیم صهیونیستی از این اقدام، جلوگیری از پیوستن دیگر یهودیان فلاشا به تظاهرات و گسترش بیشتر آن در مناطق محل درگیری (جهت سرکوب معترضین) بوده است.

با این حال هدف اصلی مقامات امنیتی اسرائیل و اشخاصی چون «مارک زاکربرگ» مدیر عامل یهودی تبار فیسبوک، جلوگیری از خدشه دار شدن وجهه رژیم صهیونیستی نزد یهودیان ساکن در دیگر مناطق جهان بوده است.

در شرایطی که صهیونیستها همچنان یهودیان ساکن در دیگر مناطق دنیا را تشویق به مهاجرت به سرزمینهای اشغالی می کنند، انتشار اخبار و تصاویر مربوط به تظاهرات گسترده سیاهپوستان اتیوپی تبار می تواند ضربه سختی را به تل آویو وارد سازد.
بدون شک، این واقعه بار دیگر پرده از ماهیت و هویت مدیران شبکه های اجتماعی در جهان و عدم اعتقاد واقعی آنها در خصوص حمایت از گردش آزاد اطلاعات و اخبار در فضای مجازی بر می دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.