روسیا الیوم گزارش داد، رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان برای تصاحب آخرین قطعه زمین متعلق به یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در قدس به یک ترفند قضایی تکیه کرده‌اند.

این قطعه زمین در داخل گورستان جبل زیتون واقع شده و تا شهر قدیمی قدس ادامه می‌یابد.

طبق این گزارش، پس از آنکه مرکز به اصطلاح "حقوقی اسرائیل" (شورات هدین) ادعانامه‌ای مبنی بر پرداخت غرامت غیرنظامیان، علیه تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرد، یک دادگاه صهیونیستی ژانویه گذشته یک قطعه زمین متعلق به عرفات را در قدس به طور موقت تصرف کرد.

این دادگاه دوشنبه در حکمی تشکیلات خودگردان فلسطین، یاسر عرفات و مروان البرغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را محکوم کرد و آنها را مسؤول هدف قرار دادن غیرنظامیان صهیونیستی در جریان انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ دانست.

در همین راستا، "نیتسانا دارشان لیتنر"، وکیل اسرائیلی، فعال حقوق بشر و بنیان‌گذار مرکز حقوقی "شورات هدین" در اسرائیل مدعی شد: این اقدام گامی در مسیر اجرای عدالت برای قربانیان‌مان و خانواده‌هایشان است. در صورت اجتناب از پرداختن غرامت قربانیان اجازه نخواهیم داد که عرفات ملکی در مرکز قدس داشته باشد.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: "تصمیم تاریخی" این دادگاه نشان داد که عرفات تلاش کرد تا از طریق انتفاضه دوم از جنگ و قتل برای دستیابی به امتیازهایی از سوی اسرائیل استفاده کند و در مذاکرات اسلو موفق نشد.

در همین راستا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که دادگاه مذکور یاسر عرفات، تشکیلات خودگردان فلسطین و البرغوثی را مسؤول ۱۷ حمله به اراضی اشغالی در جریان انتفاضه دوم دانسته و دستور پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان به مبلغ بیش از یک میلیارد شِکِل (۲۷۹.۸ میلیون دلار) را صادر کرد.

روزنامه اورشلیم پست نیز در این باره نوشت: برخی از این حملات توسط جنبش حماس و جهاد اسلامی انجام شده است اما دادگاه مذکور و با استناد به ادله‌های محرمانه که آنها را فاش نکرده همچنان تشکیلات خودگردان فلسطین را مسؤول این حملات می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.