به گزارش بلومبرگ به تازگی درباره استیضاح نمایندگانی از غول‌های تکنولوژی آمریکایی نظیر گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون نوشته است که نشان دهنده نارضایتی قانون گذاران ایالات متحده از نحوه عملکرد آنها در زمینه‌های مختلف است. در بخش دیگری از این گزارش به سیاست گذاری و برنامه‌ریزی های این شرکت‌های بزرگ نیز اشاره شده است که به باور قانون گذاران آمریکایی، به نفع کاربران، اقتصاد آمریکا و جهان و همچنین رقابت پذیری میان آنها نبوده و نخواهد بود.

 

حالا نمایندگانی از این شرکت‌های بزرگ قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئیه با قانون گذاران آمریکایی دیدار کرده و در مورد سیاست گذاری‌های شرکت‌های مربوطه توضیح و شهادت دهند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، وضعیت فیس‌بوک و گوگل نسبت به دو شرکت دیگر وخیم‌تر اعلام شده است چراکه به نظر می‌رسد فیس‌بوک همچنان درگیر مسائل ناشی از افشای حریم خصوصی کاربران و همکاری با مؤسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکاست و هنوز نتوانسته است اعتماد عمومی کاربران و قانون گذاران را به خود جلب کند.

بر اساس وب سایت phonearena، اپل نیز به نظر می‌رسد تحت تأثیر شکایت شرکت اسپاتیفای در صورتی که اتحادیه اروپا به نفع این شرکت اروپایی رأی دهد، با جریمه‌های سنگین و هنگفتی که حدوداً ۲۶.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است، مواجه خواهد شد.

کمیسیون تجارت فدرال نیز به علت نقش قوانین مربوط به حریم خصوصی و برخی دیگر از اتهامات که به سال ۲۰۱۱ میلادی باز می‌گردد، درصدد محکوم کردن فیس‌بوک به پرداخت حداقل پنج میلیارد دلار است. رسوایی بزرگ فیس‌بوک نیز در سال گذشته یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بر سر راه این غول شبکه اجتماعی قرار گرفته و احتمالاً تا سال‌های آینده همچنان گریبانگیر آن خواهد بود و این شرکت بزرگ و معروف را با جریمه‌های بزرگ و بیشتری مواجه خواهد کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.