تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در مؤسسه Cable حاکی از آن است که میانگین قیمت جهانی ارائه اینترنت همراه یا موبایل دیتا ۸.۵۳ دلار به ازای دانلود یک گیگابایت است.

 

در میان کشور‌های موجود در فهرستی که در زیر مشاهده می‌کنید، زیمبابوه با متوسط قیمت ۷۵.۲۰ دلار به ازای دانلود هر یک گیگابایت داده، گران‌ترین اینترنت همراه یا موبایل دیتا را در جهان به کاربرانش ارائه می‌دهد و هند نیز با متوسط قیمت ۰.۲۶ دلار به ازای هر یک گیگابایت داده، ارزان‌ترین قیمت اینترنت همراه را به شهروندان و کاربرانش ارائه می‌دهد.

بیشتربخوانید: اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی است/ امسال اینترنت گران نمی‌شود

طبق وب سایت atlasandboots، در مجموع می‌توان گفت بسیاری از کشور‌های آسیایی بجز تایوان، چین و کره جنوبی توانسته‌اند در میان ارائه دهندگان ارزان قیمت‌ترین اینترنت همراه جهان جای بگیرند.

ارزان قیمت‌ترین اینترنت همراه در میان کشور‌های اروپایی به فنلاند تعلق دارد که به ازای هر یک گیگابایت به طور متوسط ۱.۱۶ دلار از کاربران و مشترکان موبایل دریافت می‌شود.

ایالات متحده آمریکا یکی از کشور‌های جهان است که با دریافت ۱۲.۳۷ دلار به ازای هر یک گیگابایت از سوی کاربران، در میان گران فروش‌ترین ارائه دهنده اینترنت همراه و موبایل دیتا جای گرفته است.

در میان کشور‌های اروپای شرقی نیز لهستان با دریافت متوسط ۱.۳۲ دلار در هر گیگابایت ارزان‌ترین اینترنت همراه را ارائه می‌دهد.

قاره آفریقا نیز که میزبان کشور‌های ارائه دهنده اینترنت همراه ارزان و گران قیمت است، در کشور‌هایی همچون روآندا، سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو قیمت بسته‌های اینترنتی آن‌ها کمتر از یک دلار است و در برخی دیگر از کشور‌ها همچون زیمبابوه، گینه و سن هلنا برای هر یک گیگابایت بالغ بر ۵۰ دلار دریافت می‌کنند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط این مؤسسه تحقیقاتی فعال در حوزه شبکه‌های اینترنت در جهان، ۲۰ کشور زیر به ترتیب ارائه دهنده ارزان قیمت‌ترین اینترنت همراه و موبایل دیتا در جهان به شمار می‌روند:

 هند

 قرقیزستان

 قزاقستان

 اوکراین

سودان

سریلانکا

مغولستان

میانمار

کنگو

رژیم صهیونیستی

روسیه

 بنگلادش

 فنلاند

مالزی

موناکو

اندونزی

بوتان

 ویتنام

لهستان

البته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند از آنجایی که ارزش ارز‌های محلی در کشور‌های مختلف در برابر دلار بسیار متفاوت است، این مقایسه بر پایه و اساس دلار نمی‌تواند چندان درست و قابل قیاس باشد چراکه ممکن است خریداری بسته‌های اینترنتی در این کشور‌ها با توجه به سرعت شبکه اینترنت، خدمات مربوطه، وضعیت اقتصادی، تورم و میزان درآمد ماهانه آن‌ها میزان بالایی محسوب شود و در واقع صرفه اقتصادی چندانی برای کاربران نداشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.