به گزارش آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفتگوهای خود با مقامات خارجی امروز با فدریکا موگرینی مسئول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا درباره موضوعات مرتبط با تحولات اخیر در مدیترانه شرقی مکالمه تلفنی انجام داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در این رایزنی تلفنی موضوع تلاش آنکارا برای اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه را مورد بحث و بررسی قرار دا ند.

این در حالیست که چاوش اوغلو در این زمینه روز گذشته نیز با همتایان فنلاندی و سوئدی خود و روز جمعه نیز با وزرای خارجه اسلواکی، قرقیزستان، اسلونی، رومانی و مالت به صورت تلفنی گفتگو کرده بود.

گفتنی است، اتحادیه اروپا پیشتر به ترکیه هشدار داده بود که کمک‌های مالی خود را به آنکارا کاهش خواهد داد، چرا که این اتحادیه حفاری‌های ترکیه برای یافتن گاز و نفت در شرق مدیترانه و در نزدیکی قبرس را «غیرقانونی» می‌داند.

عملیات اکتشاف ترکیه در شرق مدیترانه انجام می شود و هر چند بخش یونانی نشین قبرس و اتحادیه اروپا به این اقدام آنکارا معترض هستند؛ اما با این وجود ترکیه اعلام کرده که عملیات اکتشاف و استخراج گاز در مدیترانه کاملاً بر اساس قانون انجام می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.