سیدعباس‌موسوی، سخنگوی وزارت خارجه:

▫️آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند چهره‌ای اهل تعامل و گفتگو از خودشان به نمایش بگذارند و اینگونه وانمود می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران اهل جنجال و فرار از گفتگو است. ما همیشه اعلام کرده‌ایم که زمانی گفتگو امکان‌پذیر است که دستور کار مشخصی داشته‌باشد و نتایج ملموس و عملی در پی داشته‌باشد. یکی از شروط گفتگو این است که طرفین به نتایج و دستاوردهای گفتگو پایبند باشند. تاکنون چنین سیگنالی از سوی دولت فعلی آمریکا دریافت نشده‌است و حرف‌هایی که زده می‌شود در حد تبلیغات خیلی سطح پایین است.

▫️وزیر امور خارجه در گفت‌وگوهایی که با رسانه‌ها و نمایندگان افکار عمومی در نیویورک داشتند، برای شکستن فضاسازی‌های دولت آمریکا با طرح اینکه که اگر واقعا دولت آمریکا خواهان گفت‌وگو و برداشتن گامی رو به جلو است پیشنهاد مشخصی از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

▫️در برجام ماده‌ای وجود دارد که پس از اجرای برجام تا سال ۲۰۲۳ جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهداتش پروتکل الحاقی را به مجلس شورای اسلامی می‌برد و به صورت قانون دائمی تصویب می‌کنیم. همزمان با این اقدام جمهوری اسلامی ایران، آمریکا موظف بود که طرحی را به کنگره ارائه دهد و کلیه تحریم‌های غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را از طریق کنگره لغو کند. وزیر امورخارجه پیشنهاد دادند که اگر واقعا واشنگتن دنبال گفت‌وگو است، می‌توان روی این محور گفت‌وگو کرد که به جای سال ۲۰۲۳ این اقدامات در سال ۲۰۱۹ انجام شود.  این یک اقدام قابل دسترس است.»

اما همانگونه که پیش‌بینی می‌شد این طرح با مخالف دولت آمریکا مواجه شد، ما هم از ابتدا می‌دانستیم که آنها اصولا دنبال گفتگو و توافقی که منجر به نتیجه درست باشد، نیستند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.