بعد از ظهر سه شنبه و با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم این شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی پروژه طبیعت گردی ورامین کلنگ زنی شد.

این برای نخستین بار است، که چنین پروژه ای در حاشیه کویر مرکزی و در مساحت ۲۰۰ هکتار احداث می شود.

فرماندار ورامین در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمات این مرکز شامل کویرنوردی با خودروهای آفرود، اقامت در هتل های کویری، ستاره شناسی در کویر، جیپ سواری در کانال گل، شترسواری در کویر، اقامت در سیاه چادر و خانه های خشتی و ۲۰ خدمت ویژه دیگر است که به مسافران و گردشگران ارائه می شود.

حسین کاغذلو ادامه داد: این پروژه می تواند گامی بزرگ در توسعه صنعت گردشگری و نیز توسعه متوازن مناطق جنوبی شهرستان ورامین و جوادآباد محسوب شود و کل سرمایه گذاری این پروژه در مساحت ۲۰۰ هکتار بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است که فاز اول آن بدون احتساب تسهیلات بانکی، با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی اجرا می شود.

فرماندار ورامین افزود: با بهره برداری از فاز اول این پروژه برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود و با تکمیل فاز دوم، ۹۵ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم صاحب شغل خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.