به گزارش روزنامه گاردین چاپ انگلیس ، کنشگران می گویند این آمار نشان می دهد که انگلیس «رژیم های سرکوبگر را تسلیح و حمایت می کند» .

براساس اعلام وزارت تجارت بین المللی انگلیس، آمار موجود نشان از این دارد که لندن جایگاه خود به عنوان دومین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان را پس از آمریکا بازیافته است.۹۱۰۹  

سفارش اقلام دفاعی به انلگیس در سال ۲۰۱۸، از ۵ میلیارد پوند به ۱۴ میلیارد پوند رسید و باعث شد که این کشور از زمان رکوردزنی در زمینه فروش سلاح در سال ۱۹۸۳، بیشترین رکورد را در این زمینه ثبت کند.

این افزایش تا حد زیادی به خاطر سفارش جنگنده های «تایفون» ساخت شرکت «بی. ای. ای. سیستمز» و همچنین موشک های «پیووی» شرکت «ریتیون» است که در انگلیس ساخته می شود.

براساس اعلام سازمان انگلیسی «پویش علیه تجارت اسلحه»، این آمار نمایانگر ریاکاری در کانون سیاست خارجی انگلیس است.

این سازمان افزود: دولت انگلیس مدعی است که از حقوق بشر و دموکراسی دفاع می کند، ‌ اما رژیم های سرکوبگر و دیکتاتوری ها در سراسر دنیا را مسلح و حمایت می کند.۹۱۰۹

موضوع فروش سلاح به عربستان هم اکنون موضوع یک مجادله حقوقی در انگلیس است. وزرای انگلیس از دیوان عالی این کشور خواسته اند حکم یک دادگاه بدوی را مبنی بر این که بخشی از فروش های تسلیحاتی به ریاض، غیرقانونی انجام شده است، ‌ لغو کند.

دادگاه تجدیدنظر این پرونده ماه گذشته میلادی به این نتیجه رسید که فروش تسلیحاتی که ممکن است از سوی نیروی هوایی عربستان در یمن استفاده شده باشد، ‌ غیرقانونی است، زیرا وزیران انگلیسی در بررسی این مساله که آیا ریاض با هدف قرار دادن غیرنظامیان، قانون بشردوستانه بین المللی را زیرپا گذاشته است یا نه،  کوتاهی کرده اند.

برآورد وزارت تجارت بین المللی انگلیس حاکی است که سهم لندن در صادرات اقلام دفاعی در جهان حدود ۱۹ درصد است، که این کشور را برای اولین بار از سال ۲۰۱۴، در جایگاه دوم این فهرست قرار داده و روسیه را به رده سوم تنزل می دهد. فرانسه نیز در این فهرست، رتبه چهارم را احراز کرده است.

ارزیابی های انگلیس در آمارهای سالانه منتشر شده از سوی وزارت تجارت بین المللی انگلیس نشان می دهد که آمریکا با صادرات حدود ۴۰ درصدی سلاح، ‌ در صدر این فهرست قرار دارد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.