بررسی توئیت‌های بالای ۱۰۰ لایک با این هشتگ نشان می‌دهد که به صورت میانگین، به ازای هر ۱۲ لایک، شاهد ۱ ریتوئیت در این هشتگ بوده‌ایم که همین امر نشان دهنده آن است که ترند شدن هشتگ #اگه_الان_کنارم_بودی بدون دستکاری بوده است.

در این بین، نظرات کاربران توئیتری در این هشتگ جالب توجه است. آن‌ها ابتدا در مورد رؤیاهای عاشقانه خود اقدام به انتشار محتوا کردند و پس از مدتی نیز برخی از کاربران توئیتری این هشتگ توئیتری را در قالب طنز بکار بردند. یکی از این کاربران در توئیت طنزآمیز خود نوشته است:

#اگه_الان_کنارم_بودی میگفتم نمیخواد کنارم باشی یکم برو اونور گرمههه بابا

نمودار فوق نشان می‌دهد که کاربران توئیتری چه چیزی را در صورت حضور معشوقشان تصور می‌کردند. از دید بیشتر آن‌ها، «حال خوب» نتیجه همراهی معشوق در کنارشان است. با این حال یکی از همین کاربران توئیتری، در این رابطه نوشته است:

هشتگ #اگه_الان_کنارم_بودی رو که بخونی میفهمی جامعه‌ی ما چقدر دچار فقر عاطفیه، چقدر همه از ساده‌ترین چیزا و ابتدایی ترین اتفاقات احساسی محروم هستن

با این وجود، ترند شدن یک هشتگ غیر سیاسی در توئیتر حاکی از آن است که فضای توئیتر از مطالب غیر سیاسی نیز استقبال می‌کند و چه بسا عمده محتوایی که در آن منتشر می‌شود غیر سیاسی باشد. اما این قبیل مطالب در قالب یک هشتگ یکسان امکان بروز و ظهور پیدا نمی‌کند. علاوه بر این، ترند شدن این هشتگ نشان می‌دهد که در این روزها، هشتگ‌های سیاسی کمتر تولید و توسط گروه‌های سیاسی حمایت شده‌اند.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.