‌مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایسنا ‌بیان کرد: با اعلام این گزارش، سریعا شش ایستگاه انش نشانی به موقعیت حادثه اعزام شدند.

محمدهادی قانع با بیان اینکه با بررسی‌ها به سرعت مشخص شد که طبقه منفی ۱ و ۲ این هتل دچار آتش سوزی شدید شده، وجود تشک‌هایی از جنس فوم، مخازن تینر و گازوییل در نزدیکی این دو طبقه را دلیل آتش سوزی اعلام کرد.

وی عنوان کرد: نیروهای آتش نشان ما در مرحله اول جان خود را به خطر انداختند و با حضور در طبقه منفی 1 همه افرادی که در اتش گرفتار شده بودند را به پشت بام هتل انتقال دادند و سپس در طبقه منفی 2 حضور پیدا کردند و همه افراد را به بیرون از هتل هدایت کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: به دلیل نوع ماده سوختنی که موجب بروز آتش شد، آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما کاملا تحت کنترل است و تا لحظاتی دیگر به طور کامل اطفاء خواهد شد.

قانع تاکید کرد که اگر نیروهای آتش نشان به موقع حضور پیدا نکرده بودند، امکان سرایت آتش به دیگر طبقات و تلفات جانی قطعا وجود داشت اما آتش نشانان ما با غیرت وارد طبقات درگیر با آتش شدند و جان افراد را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد که طبقات منفی 1 و 2 درگیر شعله‌های سنگین آتش بود که با خارج کردن بشکه‌های تینر و دیگر مواد اشتعالزا، در حال حاضر نیروها تنها در حال اطفاء حریق هستند.

تجمع شدید دود در طبقات منفی هتل آسمان شیراز

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که که علی رغم اطفاء کامل اتش در طبقات منفی هتل آسمان اما شاهد تجمع دود شدید در این هتل هستیم و تلاش برای تخلیه دود تا ساعات دیگر ادامه دارد.

علیرضا عدلو در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: به همه کارکنان هتل سیستم تنفسی برای خروج از موقعیت حادثه داده شده و هم‌اینک نیروهای امدادی و اطفایی در حال جست وجو در تمام اتاق‌های این هتل برای خروج احتمالی افرادی که در هتل حضور دارند، هستند.

وی افزود: در آغاز آتش سوزی فردی در میان داربست‌ها هنگام خروج گرفتار شده بود که با تلاش نیروهای آتش نشان به پایین هتل انتقال داده شد .

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در هتل آسمان شیراز رخ داد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با اطفاء کامل حریق، حدود چهار ساعت دیگر تجمع دود شدید در زیرزمین این هتل نیز تخلیه شود.

عدلو با بیان اینکه آتش‌نشانان از ۵ ایستگاه با ۱۰ ماشین و تانکر آبرسان به محل اعزام شدند، عنوان کرد: در حال حاضر آتش به صورت کامل مهار شده و همه کارگران حاضر در هتل در سلامت قرار دارند

وی علت حادثه را دپو کردن تشک‌های فومی در زیرزمین این هتل در حال ساخت ذکر کرد.

بشکه‌های تینر و دیگر مواد اشتعالزا، در حال حاضر نیروها تنها در حال اطفاء حریق هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.