به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، نیروهای موسوم به کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی جنوبی کنترل کامل قصر ریاست جمهوری معاشیق را پس از چهار روز محاصره، به دست گرفتند.

پیش تر قصر معاشیق در کنترل نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و وابسته به عربستان سعودی قرار داشت.

درگیری ها میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به ابوظبی و نیروهای دولت هادی و مورد حمایت سعودی از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان با بر جای گذاشتن تلفاتی از نیروهای دو طرف ادامه دارد.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند، در درگیری های روز شنبه میان نیروهای وابسته به امارات با نیروهای وفادار به «عبدربه منصور هادی»  در «عدن»  ۲۳  نفر از جمله ۱۲ غیر نظامی کشته  شدند.

از سوی دیگر وزارت خارجه دولت مستعفی یمن نیز، شورای انتقالی جنوبی را نیروهایی جدایی طلب خواند و اعلام کرد که این نیروها  علیه دولت عبدربه منصور هادی دست به کودتا زدند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواسته بود، به کاخ  ریاست جمهوری  معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است، حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند.

«شورای انتقالی جنوب یمن» در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن تشکیل شد.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.