زهرا صدر اعظم نوری در بازدید از جایگاه های عرضه بهداشتی دام،  با تاکید بر توجه به حفظ سلامت شهروندان و بهداشت محیط زیست شهری، افزود: احداث ۲۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام و نظارت دامپزشکان و ناظران شرعی، نقش مهمی در پیشگیری از انتقال انواع بیماری های مشترک دام و انسان و حفظ محیط شهر و معابر شهری دارد.

وی گوشت را یکی از اقلام ضروری در سبد خرید خانوارها دانست و اظهار کرد: علاوه بر اطمینان خاطر شهروندان از سلامت دام های عرضه شده در این مراکز، خانواده ها می توانند با همکاری هم برای خرید و ذبح دام اقدام نمایند.

صدر اعظم نوری، قیمت مناسب دام در جایگاه های عرضه بهداشتی دام را دلیل دیگری بر استقبال شهروندان از این مراکز دانست و تصریح کرد: با این وجود، معاینه قبل و بعد از ذبح و پرداخت معادل ریالی تمام یا بخشی از لاشه ضبط شده به خریدار، در استقبال شهروندان از جایگاه های عرضه بهداشتی دام از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اعلام اینکه هزینه پیشگیری، همیشه کمتر از هزینه درمان است، خاطرنشان کرد: تلاش سازمان مدیریت میادین در برپایی جایگاه های عرضه بهداشتی دام و نظارت دامپزشکان مستقر در این مراکز، موجب شده است تا تمام دام های عرضه شده سالم باشند و تا این لحظه فقط یک لاشه به دلیل بیماری به طور کامل ضبط شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.