به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه واشنگتن اگزمینر،"فرانک فیگلیوزی" تحلیل‌گر "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" با اعلام اینکه باید به دولت کنونی در کاخ سفید از لنز بنیادگرایی نگریست، ‌ پیشنهاد داد که بین طرز تفکر حامیان ترامپ برای دفاع از وی با ساختار یک سازمان تروریستی، تشابهی در نظر گرفته شود.

وی افزود: این مساله حائز اهمیت است که وقتی به این رئیس جمهوری می نگرید، ‌از لنز بنیادگرایی به وی نگاه کنید و آنگاه تکنیک های ضد بنیادگرایی را به کار گیرید؛ زیرا حمله به هواداران وی، ‌ نتیجه معکوس خواهد داشت.۹۱۰۹

فیگلیوزی گفت: ترامپ خواستار وفاداری است و حامیان وی نیز وفادار هستند. از این رو، اگر هواداران ترامپ را جملگی نژادپرست بنامید، ‌با هم یکپارچه و تدافعی تر می شوند و از رهبر خود حفاظت بیشتری به عمل می آورند.

نقطه‌نظر این تحلیل‌گر آمریکایی در حالی انتشار یافت که ترامپ به تازگی و در پی دو تیراندازی اخیر در دو شهر ال‌پاسو و دیتون آمریکا که منجر به کشته شدن ۳۱ نفر و زخمی شدن دهها تن شد، ‌ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

عامل تیراندازی در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس هدف از این حمله را انتقام از مکزیکی‌ها برشمرد.

ترامپ بارها در سخنان خود مکزیکی‌ها را به دلیل عدم حفاظت از مرزهای مشترک با آمریکا مورد سرزنش قرار داده و مهاجران این کشور را متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر نامیده است.

برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقدند، ترامپ یک نژادپرست است و سخنان جانبدارانه وی از نژادپرستی به طور خاص از برترپندارهای سفید پوست، حمایت می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.