حجت الاسلام روح الله  بیدرام اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی، موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین برای کنترل و کاهش آسیب‌های جامعه مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا، جلسه‌ای با مسئولین زندان‌ نجف آباد برای معرفی زندانیان مشمول طرح آزادسازی برگزار شد و لیست زندانیان غیر عمد مالی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال شهرستان به همراه آدرس سکونت و تلفن شاکیان را دریافت کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با بیان این که اقدام برای آزادی زندانیان نیازمند علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باعث  تقویت محبت در میان  خانواده‌ها می‌شود،  ابراز داشت: پیرو ابلاغ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با موضوع کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، اقداماتی مانند تماس تلفنی ریئیس اداره اوقاف نجف آباد با تک تک شاکیان جهت اخذ رضایت و یا بخشودگی بخشی از مبلغ بدهی زندانی انجام شد.

وی با بیان اینکه در راستای  اخذ مشارکت در آزادی زندانیان جلسه ای با خیرین، خیریه ها، ائمه جمعه و مبلغین شهرستان نیز برگزار شده است، ابراز داشت: شاکیان ۶ نفر از زندانیان حاضر به بخشش بخشی از طلب خود شدند.

حجت الاسلام بیدرام با اشاره به اینکه بخشی از این بدهی ها از محل موقوفه فاطمه بیگم روشنایی پرداخت شد، گفت: جمع طلب شاکیان از این ۶ زندانی در مجموع حدود ۶۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به رضایت شاکیان با مبلغ ۳۴۰ میلیون ریال آزاد شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.