المیادین گزارش داد، وزارت خارجه فلسطین روز سه‌شنبه ورود تعدادی از کارمندان ارشد کاخ سفید به محوطه مسجد الاقصی در قدس اشغالی را به همراه گروه‌های یهودی و با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

به نوشته روزنامه الایام فلسطین، این وزارتخانه آورده است: ورود کارمندان کاخ سفید به مسجد الاقصی به شیوه یورش و با مشارکت شهرک نشینان و بدون هماهنگی با طرف رسمی متولی مسجد الاقصی (اداره اوقاف اسلامی) انجام گرفته است.

این وزارتخانه همچنین درخواست‌های گروه‌های تندرو درباره یورش‌های گسترده به مسجد الاقصی برای تغییر وضعیت تاریخی کنونی آن و سلب اختیارات اوقاف اسلامی را محکوم کرد.

ده‌ها شهرک نشین روز سه شنبه از باب المغاربه با حمایت نیروهای پلیس اشغالگر وارد مسجد الاقصی شدند. این یورش‌ها همزمان با پنجاهمین سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی بود.

مسؤول روابط عمومی اداره اوقاف اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفت: حدود ۹۰ شهرک نشین از جمله ۵۰ دانشجوی یهودی وارد مسجد الاقصی شدند.

جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ همچنان یکی از خبیثانه‌ترین جنایت‌های اشغالگران به منظور اجرای طرح‌های نابودی مسجد مذکور و بنای معبد موسوم به "هیکل سلیمان" است.

یک شهرک نشین یهودی استرالیایی الاصل قصد داشت در ۲۱ اوت ۱۹۶۹ اولین قبله بزرگ مسلمانان را به آتش بکشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.