رژیم آل خلیفه که برای حفظ خود به کاه نیز پناه می برد، این بار دست به دامن هندی ها شده و با دهلی قرارداد تامین امنیت خلیج فارس امضا کرده است.!

به گزارش امروز (یک شنبه) خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، نخست وزیر هند در دیدار از بحرین با مقامات این کشور روابط دوجانبه و تحولات منطقه و جهان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بنابر این گزارش، مهم ترین توافق امضا شده میان دو طرف، توافقنامه گسترش همکاری ها برای تامین امنیت خلیج فارس و گذرگاه های آبی در این منطقه است.

توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر، تبادل فرهنگی و همکاری در زمینه علوم هوا و فضا از دیگر حوزه هایی است که دو کشور با یکدیگر توافق همکاری امضا کردند.

مودی در دیدار از منامه با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین، «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست وزیر و «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد این کشور دیدار کرد.

نخست وزیر هند در قالب سفری دو روزه روز گذشته (شنبه) از امارات وارد منامه پایتخت بحرین شد.

پیشتر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که خلیج فارس از اولویت‌های امنیت ملی ایران محسوب می‌شود و از مدت‌ها پیش امنیت دریانوردی در آن تضمین شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرده بود که با عنایت به این واقعیت، به رغم همه تبلیغات، هر گونه حضور فرامنطقه‌ ای منبع ناامنی است و ایران در حراست از امنیت خود تردید نخواهد کرد.

 آمریکا هم مدت هاست که قصد دارد ائتلافی از نیروهای دریایی اروپایی را در خلیج فارس ایجاد کند تا به زعم خود از کشتیرانی در تنگه هرمز محافظت کند.  هدف آمریکا از تشکیل این ائتلاف که از قبل شکست خورده می باشد، آن طور که مقام های واشنگتن ادعا می کنند حمایت از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری حاضر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در برابر ایران است.!

این تصمیم دولت ترامپ با مخالفت بسیاری از متحدان اروپایی خود از جمله آلمان، فرانسه و اسپانیا مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.