علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از وزیر امور خارجه و محکومیت تحریم او از سوی آمریکا را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«دولت قلدرمآب آمریکا در راستای سیاست‌های خصمانه خویش، رئیس دستگاه‌ دیپلماسی ایران را در فهرست تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود قرار داده است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی دکتر محمد جواد ظریف، رئیس وزارت خارجه ایران را زبان گویای ملت رشید ایران در مجامع بین‌المللی دانسته و بر این باوریم که تحریم ظریف، سیاست‌های فریب‌کارانه و دوگانه ایالت متحده آمریکا را نشان می‌دهد که از یک سو مدعی مذاکره با ایران است و از طرف دیگر عملا دیپلماسی را تحریم می کند.

ما امضاء کنندگان این بیانیه ضمن تشمر از دکتر جواد ظریف این اقدام نابخردانه آمریکا را به شدت محکوم کرده و به سردمداران کاخ سفید و تیم شرور «ب» هشدار می‌دهیم که ملت ایران ثابت کرده است که در باب دشمنان ظالم همانند کوه استوار ایستاده و این گونه اقدامات جنگ‌طلبانه و خصمانه و مغایر اصول و مقررات حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد را نشانه‌ای از استیصال و نوعی بدعت خطرناک و تروریسم سیاسی و دیپلماتیک می‌داند. هیچ کس و هیچ ابزاری نمی‌تواند از نفوذ کلام وزیر امور خارجه ایران جلوگیری کند. قطعا این اقدامات زمینه‌ساز اتحاد و انسجام هر چه بیشتر آحاد مردم با هر سلیقه سیاسی در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.