احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسینعلی حاجی دلیگانی،‌ نماینده مردم شاهین‌شهر به رئیس جمهور: تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۷. به وزیر نفت: علت عدم فروش کود اوره به قیمت مصوب به کشاورزان چیست؟

منصور مرادی، نماینده مردم مریوان به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: تسریع در رسیدگی به آلودگی آب‌های سیروان به دلیل واژگونی تانکرهای حامل سوخت. تسریع در تخصیص بودجه برای مرمت جاده‌های کردستان. علت بی‌توجهی به استان کردستان در زمینه زیرساخت برای اشتغال‌زایی چیست؟

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم به وزیر نفت: در حالی که در سایه درخت برجام خوابیده‌اید و آینده‌نگری نمی‌کنید، ونزوئلا در صدور نفت جای ایران را گرفته است. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم پیگیری در خصوص احیای چاه آب قدیمی رباط کریم.

عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده چابهار به رئیس جمهور: علت عدم اقدام موثر سازمان محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان معطل ماندن ماندن طرح‌های جنوب استان چیست؟ به وزیر نیرو: چرا تاکنون نسبت به پرداخت  پول اخذ شده از مردم منطقه برای کنتور برق اقدامی صورت نگرفته است؟

علی اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد به وزیر راه ‌و شهرسازی: لزوم بهسازی و مرمت آسفالت جاده گنگ رود به سیاه سنگ و همچنین ایمنی و روشنی جاده.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش به وزیر صمت: تسریع در کنترل افزایش قیمت خوراک دام مخصوصا سبوس و جلوگیری از فشار به دامداران.

سید محمد جواد ابطحی، احد آزادی خواه و احمد امیرآبادی فراهانی به همراه ۸۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت اتخاذ مواضعی خلاف مواضع رهبری چیست؟ چرا درصدد ملاقات با فردی هستید که خودتان او را دیوانه خواندید؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که با این دولت آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم و این سم مهلک است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور،‌ وزاری اطلاعات، دادگستری، اقتصاد و بهداشت و درمان: ضرورت اجبار تمامی پزشکیان به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌ها و برخورد با پزشکان متخلف. به رئیس جمهور، وزیر تعاون و صمت: لزوم تامین کنسانتره مورد نیاز ذوب‌آهن اصفهان و جلوگیری از صادرات سنگ‌آهن خام از کشور با وجود سنگ‌آهن داخلی. به رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی: لزوم برخورد قاطع با اقدامات خلاف شأن اسلامی در مورد برخی از کنسرت‌های موسیقی.

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان به همراه ۱۶ نفر از نمایندگان دیگر به رئیس جمهور: زمزمه‌هایی از درون دولت به گوش می‌رسد که احتمال دارد با ترامپ بی خرد در سفر به نیویورک مذاکره کنید. می‌طلبد که سریعا در مورد این زمزمه موضع گیری کنید و این موضوع را تکذیب کنید. مگر با دیوانه (به تعبیر جنابعالی) مذاکره معنا دارد؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.