به گزارش النهضه نیوز با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به حشد شعبی عراق سه سناریو را در این زمینه مورد بررسی قرار داده است.

این پایگاه آورده است: پس از حملات اخیر اسرائیل به مواضع و افراد حشد شعبی عراق این سوال ذهن همگان را به خود مشغول کرده است که اسرائیل چگونه عراق را بمباران کرده است؟

رسانه مذکور در پاسخ می‌نویسد: ۳ سناریو در این زمینه وجود دارد که پاسخ این سوال و نوع هواپیماهای به کار گرفته شده و مسیر احتمالی آنها را مشخص می‌کند؛ سناریوی نخست، از فراز عربستان. یوسی میلمان تحلیلگر روزنامه صهیونیستی معاریو احتمال داد که این هواپیماها از فراز عربستان به پرواز درآمده باشند و حریم هوایی عربستان را طی کرده باشند. وی افزود: خلبانان اسرائیلی برای انجام حمله به نیروگاه هسته‌ای عراق در ۳۸ سال قبل از فراز عربستان عبور کردند و هم اکنون هم مانعی در این زمینه وجود ندارد زیرا بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی روابط بسیار محکمی میان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی و خاندان حاکم بر عربستان وجود دارد.

النهضه نیوز در ادامه به سناریو دوم پرداخته و آورده است: سناریوی دوم از داخل عراق است. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرده است که اسرائیل با پهپاد حملاتی در عراق انجام داده است. در اینجا طبعاً برخی منابع احتمال می‌دهند که اسرائیل از پایگاه‌های نظامی آمریکایی یا خارجی در عراق استفاده کرده است.

این رسانه به سناریوی سوم هم پرداخته و نوشته است: از داخل سوریه. پایگاه میدل ایست آنلاین به نقل از مسئولان استخبارات عراق آورده است که آنها احتمال می‌دهند که این حملات پهپادی از پایگاه‌های وابسته به نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا رخ داده باشد. میدل ایست آنلاین به نقل از مسئول عراقی بیان کرده است که حملاتی که اسرائیل انجام داده با حمایت سعودی‌ها و از پایگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک انجام شده است زیرا پهپادهای اسرائیلی توان رسیدن به حریم هوایی عراق را ندارند به ویژه که طرح حمله هنگام بازدید ثامر السبهان وزیر سعودی در امور خلیج فارس از پایگاه‌های نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک در ژوئن گذشته ریخته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.