مورگان اورتاگس روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود مایک پمپئو در ادامه سفر به بروکسل پایتخت بلژیک و دیدار با مقامات اروپایی، با چارلز مایکل نخست وزیر بلژیک و رئیس منتخب شورای اروپایی بر نقش حیاتی روابط ترانس آتلانتیک در پیشبرد اولویت‌ها و ارزش‌های مشترک در عرصه بین المللی تاکید کرد.  

وی افزود دو طرف همچنین درباره راه‌های ارتقای همکاری در زمینه‌های امنیتی، دفاعی، مقابله با بازیگران دولتی بدخواه و مبارزه با تروریسم تبادل نظر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین به دیدار وزیر خارجه این کشور با دیوید ساسولی رئیس پارلمان اروپایی اشاره کرد و گفت: دو طرف درباره راه هایی که ایالات متحده می توانست با پارلمان اروپا به منظور تقویت روابط امنیتی و اقتصادی ترانس آتلانتیک همکاری داشته باشد تا منافع آن به مردم دو سوی اقیانوس اطلس برسد، تبادل نظر کردند.

 اورتاگس اضافه کرد دو طرف همچنین درباره چگونگی حمایت بیشتر از مجمع ملی ونزوئلا در تلاش برای آنچه که انتقال دموکراتیک دولت نامید، گفت وگو کردند.

آمریکا از خوان گوایدو رئیس مجمع ملی(پارلمان) ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده این کشور حمایت می کند و با وجود تحریم های شدید و اقدامات متعدد، کودتای کاخ سفید علیه این کشور آمریکای لاتین ناکام مانده است.

وی یادآور شد وزیر خارجه آمریکا و رئیس پارلمان اروپایی بر لزوم پاسخگو نگهداشتن چین در قبال موضوعات حقوق بشری در سین کیانگ تاکید کردند.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.