النشره گزارش داد، احمد نایف الدلیمی نماینده عراق در اتحادیه عرب خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

وی از سوری ها، یمنی ها و لیبیایی ها هم خواست که اختلافات را کنار بگذارند و به گفتگو برای برقراری امنیت و ثبات کشورشان روی آورند.

الدلیمی تاکید کرد: جهان عرب در حال حاضر ب چالشهای فزاینده ای روبرو است که بازنگری در برخورد با این چالشها را طلب می کند.

این در حالی است که «سید الخضر» سرتیپ بازنشسته ارتش مصر و رئیس جمعیت دوستی سوریه و مصر در گفتگو با روسیاالیوم اعلام کرد که تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب بر خلاف اصول و میثاق این اتحادیه بود.

وی افزود: در ماده دوم میثاق اتحادیه عرب بر صیانت از استقلال و حاکمیت اعضا در برابر متجاوزان تأکید شده است. طبق ماده هشتم میثاق اتحادیه عرب، اعضا باید به حاکمیت یکدیگر احترام گذاشته و متعهد شوند که هیچ اقدامی در راستای تغییر حکومت‌ها انجام ندهند و اقدام برخی اعضای اتحادیه عرب در راستای براندازی دولت سوریه و تهدید تمامیت ارضی مخالف با قوانین اتحادیه عرب است. اقدامات برخی اعضای اتحادیه عرب موجب تهدید امنیت ملی کشورهای عربی شده و توازن را در منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس برهم زده است.

رئیس انجمن دوستی سوریه و مصر در این راستا به گزارش اخیر روزنامه «واشنگتن پست» اشاره کرد که در آن آمده است پس از تصمیم برخی دولت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با سوریه، دولت آمریکا به شدت عصبانی شده و به این کشورها هشدار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.