پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ "علی کریمی" اعلام کرد: طی چند روز اخیر مجرمان با ارسال پیامکی تحت عنوان " یارانه شما قطع شده است برای ثبت نام به سایت زیر مراجعه کنید" اقدام به اغفال قربانیان کرده و انان را به درگاه جعلی بانکی می کشانند.

وی ادامه داد: فرد قربانی پس از ورود به سایت جعلی و وارد کردم اطلاعات هویتی خود برای پرداخت مبلغ ۲ هزارتومان جهت تکمیل پرونده  به یک درگاه‌ جعلی (فیشینگ) هدایت می شوند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: قربانیان باتوجه به کم بودن مبلغ اقدام به پرداخت وجه می نمایند غافل از اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را به فرد مجرم داده اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه هشدار داد: ممکن است افراد کلاهبردار حتی آدرس سایت را کمی تغییر داده و با اسامی دیگر نیز آن را ارسال کنند.

وی یادآوری کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند تمام سایت‌های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و در ابتدای ان https امده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: سایت‌هایی با دامنه COM. و … سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیستند.

این مقام انتظامی همچنین از افرادی که ممکن است در دام افراد کلاهبردار افتاده باشند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی خود اقدام کنند.

وی در پایان از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موضوع را گزارش کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.