دبیرکل امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند هفته آینده، مذاکرات کاری با آمریکا آغاز خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، این مقام کره شمالی با این حال هشدار داد که تا زمانیکه تهدیدات علیه نظام سیاسی تحت رهبری «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی کنار گذاشته نشود، مذاکرات درباره برنامه اتمی این کشور پیش نخواهد رفت.

این مقام کره شمالی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات احتمالی با مقامات آمریکایی، نشست خوبی باشد.

وی ادامه داد: «بحث درباره خلع سلاح اتمی (کره شمالی) زمانی امکانپذیر خواهد بود که تهدیدات و موانعی که امنیت نظام ما را در معرض خطر قرار داده و توسعه ما را با مانع روبرو کرده است، کاملاً رفع شود».

وی تصریح کرد: «تبدیل مذاکرات کره شمالی-آمریکا به باب فرصت و یا فرصتی برای تسریع بحران، کاملاً به آمریکا ربط پیدا می‌کند».

این خبر در حالی منتشر شده است که امروز (دوشنبه)، یک روزنامه کره جنوبی با استناد به منابع دیپلماتیک، گزارش کرد که  رهبر کره شمالی در ماه گذشته میلادی با ارسال نامه‌ای از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به پیونگ‌یانگ دعوت کرده است.

این مقام ارشد کره شمالی در حالی در خصوص تهدیدات واشنگتن هشدار داده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه هفته گذشته، تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.