نودمین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ نوزدهم، از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد که بازی با حساب یک بر صفر  به سود پرسپولیس به اتمام رسید.

با این پیروزی پرسپولیس ۹ امتیازی زد و به علت تفاضل گل کمتر در رده دوم جدو قرار گرفت و استقلال هم در رده پانزدهم جدول جا خوش کرد.

سید حسین حسینی، دروازه بان استقلال در دقیقه ۸۱ دروازه تیمش را باز کرد.

حدود ۵۷ هزار هوادار سرخابی این دیدار را از نزدیک مشاهده می‌کردند.

این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیایی، کودک هواداری که هفته گذشته در بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار سانحه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد، آغاز شد.

نیمه نخست

بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محک زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط مسعود ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از ۳۰ متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

در دقیقه نهم، استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا ۴۰ متری شد که ارسال وریا غفوری به سمت دروازه پرسپولیس به بازیکن خاصی نرسید و به راحتی توسط بیرانوند مهار شد. دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه روی سر جونیور براندائو نشست اما ضربه زده شده، دارای دقت و قدرت لازم نبود و با دخالت بازیکن دیگری به اوت رفت تا فرصت خطرناک گلزنی برای پرسپولیس از دست برود.

در دقیقه ۱۶، مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گل خطرناکی شد اما ضربه او در چارچوب دروازه نبود؛ با این وجود چند ثانیه بعد داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

علی علیپور در دقیقه ۲۵ با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه حسینی را تهدید کرد اما ضربه او به اندازه چند سانت بالاتر از دیرک افقی دروازه استقلال بود.

در دقیقه ۲۶، داریوش شجاعیان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و بنیادی‌فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و علی کریمی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با تشخیص جهت و مهار توپ، ناجی دروازه تیمش شد تا بازی کماکان بدون گل دنبال شود.

بعد از فرصت‌سوزی علی کریمی، بازی آرام‌تر شد و توپ به طور مرتب بین دروازه‌بان‌های دو تیم رد و بدل شد.

در دقیقه ۳۹، مرتضی تبریزی با کنعانی‌زادگان درگیر شد و او را هل داد تا این مدفع زمین بخورد. در همین حین یکی از هواداران استقلال جسم سختی را به سمت کنعانی‌زادگان پرتاب کرد و به سر این بازیکن خورد تا از این ناحیه دچار خون‌ریزی شود و پزشکان به مداوای او بپردازند. در نهایت بعد از گذشت حدود پنج دقیقه کنعانی‌زادگان با سر بانداژ شده به ادامه بازی پرداخت. داور هم مرتضی تبریزی را با کارت زرد جریمه کرد.

در دقیقه ۵+۴۵، پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که این موقعیت در چارچوب دروازه حسینی نبود.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی با عجله و تکاپو از سوی دو تیم آغاز شد و دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه و ساده دچار مشکل بودند.

اشتباه محمد دانشگر در دقیقه ۵۱، منجر به موقعیت مناسبی برای جونیور شد اما پاس در عمق او برای تک بازیکن پرسپولیسی در محوطه جریمه استقلال با اشتباه همراه شد تا مجددا حسینی توپ را در آغوش بگیرد.

در دقیقه ۵۷، ارسال پرسپولیسی‌ها از روی نقطه کرنر، با خروج دیرهنگام حسینی همراه بود اما ضربه سر شجاع خلیل‌زاده تحت فشار محمد دانشگر دقیق نبود و به خارج از دروازه رفت.

در دقیقه ۵۹، ضربه مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه در راه دروازه پرسپولیس به شجاع خلیل زاده برخورد کرد به کرنر رفت. ریگی در این صحنه اعتقاد به برخورد توپ با دستان خلیل‌زاده داشت که نظر داور چیزی جز این بود.

دو تیم به طور محسوسی در نیمه دوم با احتیاط بازی را دنبال می‌کنند و بازی موقعیت خطرناک آنچنانی در نیمه دوم نداشته است.

در دقیقه ۷۸ پرسپولیس موقعیت نصفه و نیمه‌ای را خلق کرد که شوت بشار رسن از پشت محوطه جریمه با تکل مدافع استقلال دفع شد.

گل: در دقیقه ۸۱، پرسپولیس توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او بعد از برخورد به دیرک دروازه به پشت حسینی اصابت کرد و وارد دروازه استقلال شد تا بازی یک بر صفر شود.

در دقیقه ۸۷، علی کریمی فرصت خوبی برای شوت زنی داشت که ضربه او بعد از برخورد به بازیکنان پرسپولیس به کرنر رفت و ثمری نداشت.

در دقیقه ۹۰، علی کریمی با کف پا به بدن عبدی زد و بنیادی‌فر با نشان دادن کارت زرد دوم به علی کریمی، این بازیکن را اخراج کرد تا استقلال ۱۰ نفره شود.

در دقیقه ۲+۹۰، با برخورد یزدانی با سیامک نعمتی، فرشاد احمدزاده آغازگر درگیری بین بازیکنان دو تیم بود تا نهایتا کریم باقری و محسن خلیلی وارد زمین شوند و بازیکنان را جدا کنند. با این حال موعود بنیادی‌فر به سیامک نعمتی و عارف غلامی کارت زرد نشان داد.

دار دقیقه ۶+۹۰ بشار رسن موقعیت بسیار خوبی را از دست داد.

این بازی در نهایت با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی(کارت زرد) (علی دشتی ۸۵)، سیاوش یزدانی، هروی میلیچ، علی کریمی (کارت زرد (۲) و اخراج)، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان (کارت زرد)، آرش رضاوند (مهدی قائدی ۷۰) و مرتضی تبریزی (کارت زرد).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری (بشار رسن ۶۴)، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان (کارت زرد)، محمد انصاری، احمد نوراللهی، وحید امیری (مهدی عبدی ۸۰)، سیامک نعمتی (کارت زرد)، مهدی ترابی، علی علیپور و جونیور براندائو (فرشاد احمدزاده ۶۹).

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.