وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه «موسکوفسکی کومسومولیتس» این کشور، بر بی‌نیازی مسکو برای داشتن ناوهای هواپیمابر تاکید کرد و به آمریکا درباره توان نظامی روسیه هشداری جدی داده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «راشا تودی»، وزیر دفاع روسیه در این مصاحبه تاکید کرد، درست است که بودجه نظامی آمریکا از روسیه بسیار بیشتر است اما این موضوع اهمیتی ندارد چرا که ارتش روسیه کاملا قادر به دفاع از کشور است.

شویگو گفت: «ایالات متحده مقادیر هنگفتی پول برای پیمانکاران نظامی خصوصی یا ناوهای هواپیمابر هزینه می‌کند اما واقعا روسیه نیازی به ۵ تا ۱۰ ناو گروه هواپیمابر دارد؟ آن هم با توجه به اینکه ما خواهان حمله به هیچ کسی نیستیم؟»

وزیر دفاع روسیه افزود: «ما به ابزارهایی نیاز داریم که بتوانیم در صورت حمله ناوگروه‌های هواپیمابر دشمن به کشورمان از آنها استفاده کنیم، ابزارهایی که بسیار کم‌خرج‌تر و موثرتر (از ناوهای هواپیمابر) هستند».

او با انتقاد از مداخلات نظامی مکرر آمریکا در امور دیگر کشورهای جهان گفت: «در کدام یک از کشورهایی که آنها برای "به ارمغان آوردن دموکراسی" وارد شدند (مداخله نظامی کردند)، دموکراسی شکوفا شده است؟ عراق، افغانستان یا سوریه؟»

وزیر دفاع روسیه با تاکید بر نقض مکرر حاکمیت و استقلال دیگر کشورها توسط آمریکا و کشورهای غربی افزود: «دوستان غربی ما دوست دارند به روسیه درباره راه اندازی "جنگ‌های ترکیبی" (هیبریدی) اتهام بزنند اما من می‌گویم، این غرب است که یک جنگ ترکیبی واقعی را انجام می‌دهد. ایالات متحده هم اکنون درصدد خروج از افغانستانِ نیمه مخروبه است و هم زمان آنها در ونزوئلا دارند به شدت برای آنچه که "غلبه دموکراسی" می‌خوانند، تلاش می‌کنند».

اظهارات شویگو درباره ونزوئلا در حالی مطرح شده که دولت آمریکا از سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی ضمن به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا»، به انواع فشارهای نظامی و اقتصادی دست زده است.

 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم ماه گذشته ادعا کرد که دولت او در راستای اعمال فشار بر «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا محاصره کردن این کشور را بررسی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.