به گزارش سایت شبکه روسیاالیوم، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نخستین دیدار "شگفت‌آور" با یکی از وزرای خارجه عرب. واقعیت‌های منطقه و راه‌های مقابله با تهدیدها را عمیقا مورد بررسی قرار دادیم و درباره تقویت همکاری مدنی میان تل‌آویو و این کشور عربی توافق کردیم. یک واقعیت جدیدِ چالش برانگیز است.

کاتس جزئیاتی پیرامون اسم این وزیر عربی اظهار نکرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نیابت از نتانیاهو در این دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافته است. نتانیاهو پیش از این اعلام کرده بود به دلیل شرایط سیاسی حاکم پس از انتخابات پارلمانی و جهت پیگیری پیامدهای آن در نشست سازمان ملل شرکت نمی‌کند.

همچنین دنی دانون، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد، هیئت اسرائیلی شرکت کننده در نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل به ریاست کاتس، نشستی با رهبران کشورهای عربی پیرامون ایران برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه "موضوع ایران موضوع مهمی است"، گفت: بدون شک ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی درباره "رویکرد خصمانه ایران" صحبت خواهد کرد.

کاتس در ماه ژوئن نیز در چارچوب مشارکت در کنفرانس سازمان ملل پیرامون محیط زیست به ابوظبی سفر کرده بود و روزنامه‌های اسرائیلی در آن زمان از دیدار وی در جریان این سفر با یک مسؤول اماراتی که نامش فاش نشد، خبر دادند.

همچنین نتانیاهو طی یک سفر رسمی به عمان در ماه اکتبر ۲۰۱۸ با پادشاه این کشور دیدار کرد. این در حالی است که دو طرف روابط دیپلماتیک رسمی با یکدیگر ندارند.

همچنین وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ برای پیگیری مشارکت تیم جودو این رژیم در مسابقه "گرند اسلم ابوظبی" به این کشور سفر و با دو مسؤول ارشد امارات در جریان بازدید رسمی از مسجد شیخ زاید در ابوظبی دیدار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.