«عطار اشرفی» روز سه‌شنبه و بعد از حذف رستمی از پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در تایلند اظهار داشت: با هزینه‌های زیادی که «کیانوش رستمی» به تایلند اعزام شده است شیوه انتخاب وزنه او در این مسابقات نوعی بی‌احترامی بود. در گذشته و قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو مسوولان را متقاعد کردم که این ورزشکار را به المپیک ببرند اما او پس از بازگشت به ایران خودسری‌ها را ادامه داد و همچنان ساز خود را می‌زند.  

وی افزود: کیانوش به بهانه قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ می‌خواهد بگوید، همیشه قهرمان است اما اینگونه نیست و هر ورزشکاری یک دوره اوج دارد. کیانوش در سن ۳۰ سالگی است و باید عاقلانه تصمیم بگیرد. البته نباید در این زمینه از اشتباه مسوولان چشم پوشی‌ کنیم زیرا آنان این ورزشکار را با هزینه زیاد به تایلند اعزام کردند.

اشرفی در ادامه یادآور شد: ما در گذشته قهرمانان زیادی در وزنه‌برداری داشتیم که هیچکدام بی‌انضباطی رستمی را نداشتند مگر رستمی بالاتر از «محمد نصیری» قرار دارد. این ملی‌پوش بی انضباط ست. وی با یک قهرمانی المپیک به ورزش ایران فخر می‌فروشد و کسی نیز با او برخورد نخواهد کرد. مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری و شخص «علی مرادی» در زمینه اعزام این ورزشکار به تایلند باید پاسخگو باشند.

کیانوش رستمی که سال‌هاست با تصمیمات خودسر به نماد بازیکن سالاری در ایران تبدیل شده است در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ وزنه برداری جهان با انتخاب وزنه ۱۸۰ کیلوگرم در یک‌ضرب نتوانست آن را مهار و در نهایت از دور مسابقات اوت شد. در دسته ۹۶ کیلوگرم که رستمی حضور دارد سید ایوب موسوی در ۲ ضرب رقابت‌ها مدال برنز کسب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.