به گزارش رویترز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه گفت: در شرایط کنونی افکار عمومی از استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند، آن هم پس از افشای اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات وی با رئیس جمهور اوکراین.

پلوسی اخیرا حمایت خود را از آغاز تحقیقات درباره استیضاح ترامپ اعلام کرده است. تازه ترین اطلاعات منتشر شده درباره گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین نشان می دهد که وی از طرف اوکراینی خواسته است تا تحقیقاتی را درباره جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش انجام دهد.

به اعتقاد دموکراتهای کنگره، این اقدام ترامپ به معنای درخواست کمک از یک رهبر خارجی در مسیر انتخابات ریاست جمهوری است و این اقدام مغایر با قانون اساسی آمریکا به شمار می رود.

پلوسی ماه ها یک رویکرد محافظه کارانه را در خصوص استیضاح ترامپ اتخاذ کرده بود چرا که نگران تاثیر منفی آغاز استیضاح ترامپ بر رقابت های انتخاباتی دموکراتها برای سال ۲۰۲۰ میلادی بود.

پلوسی در این باره گفت: نظر افکار عمومی به طور کامل تغییر کرده است، شاید بعدا دوباره این نظرات تغییر کند، کسی چه می داند، ولی در شرایط کنونی و پس از گزارش بازرس کل درباره گفتگوی تلفنی ترامپ و رئیس جمهور اوکراین، افکار عمومی از روند استیضاح حمایت می کند. اکنون مردم آمریکا به یک تصمیم متفاوت رسیده اند.

پلوسی گفت: رئیس جمهور آمریکا اعطای کمک نظامی به یک کشور خارجی را متوقف کرده تا از رهبر این کشور بخواهد از وی حمایت سیاسی به عمل آورد، این مساله کاملا روشن است.

گفتگوی تلفنی ۲۵ جولای ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال و سایر رسانه های خبری آمریکا پیش از این گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

بر اساس اعلام رسانه های خبری آمریکا، بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بوده است، تهدید به قطع کمک های آمریکا به اوکراین کرده است، مگر آنکه مقام های کی یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی را که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد، لغو کند.

ترامپ به شدت از آغاز تحقیقات برای استیضاح انتقاد کرده و گفته است که هیچ کاز اشتیاهی را انجام نداده است. ترامپ معتقد است که این گونه اقدامات دموکراتها صرفا با انگیزه های سیاسی است.

دموکراتهای کنگره بر این باورند که اقدامات ترامپ موجب لطمه خوردن امنیت ملی بوده و به شدت روند انتخابات آمریکا را تهدید می کند.

پلوسی در ادامه حاضر نشد تا درباره این مساله اظهار نظر کند که روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا و آغاز رسمی روند استیضاح چقدر طول خواهد کشید. وی در این باره گفت: این روند تا زمانی طول خواهد کشید که کمیته اطلاعات نیاز به بررسی واقعیت ها و حقایق داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.