یک عضو هیئت رئیسه مجلس نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای کلی سیاست‌های کلی قانون‌گذاری را قرائت کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای

رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی

سلام‌علیکم

از عنایت ویژه آن رهبر عظیم الشأن در ابلاغ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری بی‌نهایت سپاسگزاریم. نظام قانون‌گذاری از نارسایی‌هایی رنج می‌برد که اعمال سیاست‌های یادشده می‌تواند در میان مدت و بلند مدت آنها را به طور اساسی رفع کند. نگاه یکپارچه به نظام قانون‌گذاری، اصلاح و منطقی کردن روابط کاری مجلس شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شوراهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، تعیین و شفاف‌سازی خط مشی‌گذاری‌های مختلف، قانون، آیین‌نامه اجرایی، دستورالعمل و بخش‌نامه و تعیین ضوابط برای هر کدام تعیین سازوکارهای ارتقای کیفی قوانین و مقرارات، رفع ابهامات در خصوص محدوده زمانی اضطرار و تامین مصحلت نظام تعیین چارچوب برای رویه‌های رایجی که گاهی مشکل‌ساز می‌شود مانند تشکیل شوراهای متعدد و بدون کیفیت لازم، اهتمام به عملیاتی اصول اجرا نشده قانون اساسی، انسجام قوانین و مقرارات و تعریف و تعیین هر کدام از مراجع و خط مشی گذاری و شفاف کردن حدود کاری آنها و حراست از چارچوب‌های شرعی، قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و همچنین مصوبات قانونی در مقابل مقررات قانونی مغایر از اقداماتی است که سیاست‌های کلی ابلاغی دنبال آنهاست.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود برای اجرای سیاست‌های ابلاغی در قوه مقننه و نیز همکاری با سایر قوا و نهادهای ذی‌ربط را اعلا می‌کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.