بلومبرگ گزارش داد، کیم میونگ جیل، فرستاده اتمی کره شمالی به خبرنگاران در پکن گفت: نیتی برای ادامه مذاکرات "تهوع آور" مشابه آنچه در اخیرا شاهدش بودیم، نداریم. آمریکا هیچ اقدام ملموسی برای پایان دادن به سیاست‌های خصمانه خود علیه کره شمالی اتخاذ نکرده است. سرنوشت مذاکرات در دست آمریکا است. این به آمریکا بستگی دارد که آیا می‌خواهد مذاکرات را ادامه دهد یا خیر. اگر آمریکا به خوبی آماده نباشد، چه کسی می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. منتظر بمانید و ببینید.

وی در ادامه آمریکا را مسئول شکست مذاکرات خواند و گفت که ایالات متحده به خاطر پافشاری به مواضع همیشگی خود مسئول این شکست است و همچنین هیچ چی ملموسی در مذاکرات ارائه نکرد.

پس از سه نشست بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی دو طرف هنوز به توافقی درباره تحریم‌ها و آزمایش‌های اتمی و موشکی دست پیدا نکرده‌اند. در حالیکه ترامپ موفقیت در توقف آزمایش‌های اتمی و بالستیکی کره شمالی را می‌ستاید، دولت پیونگ یانگ بار دیگر آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته و از مه سال جاری میلادی چندین بار پرتاب‌های موشکی کوتاه برد انجام داده است.

مورگان اوتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: اظهارات اولیه از سوی هیات کره شمالی بازتاب ماهیت اصلی گفتگوی هشت و نیم ساعته در استکهلم نبود. هیات آمریکایی یکسری ابتکارعمل‌ها را مطرح کرد و دعوت سوئد را برای ادامه گفتگوها با کره شمالی ظرف دو هفته پذیرفته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از قول سخنگوی وزارت خارجه این کشور که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، پیونگ یانگ دولت آمریکا را به اشاعه یک "داستان کاملا بی پایه و اساس" درباره آینده مذاکرات متهم می‌کند. ایالات متحده برای گفتگوها اصلا آمادگی ندارد اما به دنبال دستیابی به هدف سیاسی خود با سوءاستفاه از مذاکرات بین دو کشور برای مقاصد سیاسی داخلی‌اش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.