هیل گزاش داد، کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق و ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در رویدادی به میزبانی "بنیاد جامعه آلبانی جدید" به حاضران گفت: رهبران جمهوری‌خواه باید آرام‌تر رفتار کنند و هنگامی که شاهد اظهارات و رفتارهای اشتباه هستند، صریح سخن بگویند.

وی افزود: حزب جمهوری‌خواه باید به خود مسلط شود. رهبران جمهوری‌خواه و اعضای کنگره در سنا و مجلس نمایندگان از خود تردید نشان می‌دهند چون از اینکه چه اتفاقی ممکن است برای هر یک از آنها که صریح صحبت می‌کنند، بیفتد، بسیار وحشت دارند.

پاول در ادامه گفت: سیاست خارجه آمریکا در حال حاضر در وضعیت نابسامانی است. من شاهد اتفاقاتی هستم که درک آنها بسیار دشوار است.

پاول که خودش را یک جمهوری‌خواه میانه‌رو توصیف می‌کند، به جنجال‌های پیرامون اقدام ترامپ برای نشان دادن نقشه‌ای متعلق به "اداره ملی اقیانوسی و جوی" اشاره کرد که به نظر با یک ماژیک شارپی دستکاری آلاباما به نواحی خطر طوفان دوریان اضافه شده بود.

وی همچنین به تلاش‌های دولت واشنگتن برای حمایت از ترامپ اشاره کرد.

وی گفت: این راهی نیست که قرار باشد کشور از طریق آن اداره شود و کنگره یکی از نهادهایی است که باید در این خصوص کاری انجام دهد. ما باید به یاد داشته باشیم که قانون اساسی با عبارت "ما، مردم" و نه "من، رئیس جمهوری" آغاز شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.