بعد از انتشار خبر از دست رفتن شانس حضور سعید علی حسینی در المپیک و وضعیت مبهم کیانوش رستمی برای کسب سهمیه، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: بعد از اینکه کیانوش رستمی در رقابتهای جهانی نتوانست امتیازات لازم را کسب کند و با نتایج ضعیفی همراه شد، ما در حاشیه همان رقابتها مذاکرات و اقدامات لازم برای حضور وی در رقابتهای گزینشی سوئیس را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اتمام مهلت ثبت نام وی برای حضور در رقابتهای گزینشی، این مهلت از او گرفته شد اما کیانوش می تواند با توجه به مکاتبات اخیر کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی، در رقابتهای گزینشی پرو به روی تخته برود.

مرادی گفت: کیانوش کار بسیار سختی را پیش رو دارد چرا که امتیازات زیادی را در رقابتهای جهانی از دست داده است. البته سعید علی حسینی وضعیت متفاوتی دارد و فدراسیون جهانی طبق نامه مشابهی که برای ما فرستاد، به کمیته ملی المپیک هم اعلام کرد که او دیگر فرصت حضور در گزینشی المپیک را از دست داده است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: به رغم تمام این مسایل و مشکلات ما همچنان به رایزنی و مکاتبه ادامه دادیم اما متاسفانه هر بار به ما اعلام کردن که طبق قوانین نمی توان این موضوع را قبول کرد، چراکه مقررات جهانی برای تمامی کشورها یکسان است.

وی ادامه داد: وزنه برداری ایران دو سهمیه در بازیهای المپیک خواهد داشت و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با ۷ وزنه برداری که برای حضور در رقابتهای گزینشی در نظر داریم به این سهمیه ها دست یابیم.

مرادی در پایان به وضعیت سهراب مرادی هم اشاره کرد و گفت: او در ادامه روند درمانی خود باید با هماهنگی کمیته ملی المپیک دوباره به آلمان اعزام شود و بعد از انجام اقدامات پزشکی ودرمانی لازم از همان کشور راهی رقابتهای گزینشی سوئیس شود. امیدواریم او بتواند در این مسابقه به سهمیه المپیک دست یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.