«سویم داغ دلن» عضو فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان (بوندستاگ) بر لزوم محکومیت بین المللی حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه تاکید کرد.

وی در پیامی توییتری از شورای امنیت سازمان ملل خواست با محکوم کردن این اقدام، مخالفت خود را با تصمیم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه برای لشکرکشی به خاک سوریه اعلام کند.

به نوشته معاون رئیس فراکسیون چپ ها در بوندستاگ اقدام ترکیه علاوه بر این که مغایر با منشور سازمان ملل است موجب گسترش خشونت در منطقه می شود و از این رو نباید مورد اغماض قرار گیرد.

در همین حال «آنه گرت کرامپ کارن باوئر» امروز (سه شنبه) از ترکیه خواست تمام تلاش خود را برای حفظ ثبات در سوریه به کار گیرد.

وی به خبرگزاری د. پ. آ. گفت که ترکیه به عنوان یک عضو ناتو موظف است تمام تلاش خود را به کار گیرد تا عملیات نظامی در سوریه به بی ثباتی اوضاع در این کشور منجر نشود.

وزیر دفاع آلمان همچنین با اشاره به تاثیر تحولات سوریه بر عراق تاکید کرد که آلمان باید ماموریت نظامی خود در شمال عراق را تمدید کند.

وزارت خارجه آلمان نیز روز دوشنبه تصمیم ترکیه برای حمله یکجانبه نظامی به شمال سوریه را بسیار نگران کننده خواند و اعلام کرد: این اقدام سبب افزایش تنش ها شده و اوضاع سیاسی-امنیتی و انسانی را در این منطقه تشدید می کند.

برلین اعلام کرد که چالش های پیش روی ترکیه در منطقه را درک می کند اما این مساله نباید مبارزه با داعش را به مخاطره اندازد.

کماندوهای ارتش ترکیه امروز به سمت مرزهای مشترک با سوریه اعزام شدند و وزارت دفاع این کشور از تکمیل آمادگی های نیروهای ترکیه برای آغاز حمله نظامی در شمال سوریه خبر داد.

در واکنش به این تصمیم ترکیه  "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته پس از تماس تلفنی با همتای ترک خود دستور خروج نظامیان آمریکا را از سوریه صادر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.