غلامرضا شریعتی امروز در حاشیه بازدید رئیس دفتر رئیس جمهور از مرز چذابه در جمع خبرنگاران به مشکلات زائران در زمینه تردد از پایانه‌ مرزی شلمچه و چذابه در خاک عراق اشاره کرد و اظهار کرد: برای این مسئله ۲۵۰ دستگاه اتوبوس هماهنگ شده که در مرزهای خوزستان حاضر و در زمینه جابه‌جایی زائران خدمات‌دهی کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که در زمینه زیرساخت تأمین سوخت در عراق مشکلاتی وجود دارد، گفت: پیگیری‌ها برای رفع این مشکل و سهولت تردد زائران اربعین حسینی در حال انجام است.

قدرت الله طمیمیان رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند  اظهار کرد: تعدادی ماشین برای انتقال زائران به عتبات عالیات در مرز مستقر هستند ولی  سیل زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین از این مرز و نبود زیر ساخت‌های لازم برای این حجم از زائران در خاک عراق باعث ایجاد مشکلاتی در سفر زائران شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۳ تانکر آب آشامیدنی به خاک عراق ارسال شده و تعداد قابل توجهی باکس‌های آب معدنی که در بارانداز تجاری شلمچه ذخیره شده بود به سمت عراق ارسال شد.

 رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در خصوص مواد غذایی لازم مواکب ایرانی مستقر در خاک عراق در حال خدمات رسانی به هموطنان هستند و کامیون‌های حامل مواد غذایی به سمت مواکب مستقر در کشور عراق در حرکت هستند. همچنین کمبودها در مرز عراق رفع و خدمات رسانی در حال افزایش است.

وی افزود: لحظاتی پیش مرز بین المللی شلمچه موقتا بسته شده و مدت زمان بسته بودن این پایانه مرزی تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.