به گزارش یورو نیوز، هزاران نفر از مردم کشورهای فرانسه، سوئد و بلژیک با حضور اعتراضی در خیابان ها ، همه یک صدا شعارهای «اردوغان تروریست» سر داده و خواستار توقف هرچه زودتر حملات ترکیه به کردهای سوریه شدند.

برخی از شهروندان اروپایی در اعتراضات روز شنبه با برافراشته کردن پرچم سبز، قرمز و زرد کردها دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به عنوان قاتل زنجیره ای و یا رهبر واقعی داعش خواندند.

به گزارش خبرگزاری (DPA) آلمان ، بیش از ده هزار از معترضان طرفدار کردها همچنین در سراسر آلمان دست به اعتراض زدند.

در کنار کشورهایی مانند فرانسه، سوئد، بلژیک و آلمان؛ معترضان مخالف جنگ یونان قرار است در شهر آتن دست به اعتراض بزرگی علیه حملات ترکیه به کردهای سوریه بزنند.

عملیات «چشمه صلح» ترکیه در شمال سوریه امروز (شنبه) درحالی وارد چهارمین روز خود شده که گفته شده تاکنون بیش از ۳۴۰ غیرنظامی کشته، صدها نفر زخمی و صدها هزار نفر از ساکنان این مناطق از خانه های خود آواره شده اند و این درحالی است که منابع ترکیه گفته اند که این عملیات در سراسر مرزهای دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه، برخلاف مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کشورهای اروپایی از جمله فنلاند، آلمان، نروژ و هلند اعلام کرده اند که در اعتراض به حملات ترکیه به شمال شرقی سوریه صادرات تسلیحات این کشورها به آنکارا متوقف شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.