به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعید ابو علی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس بخش فلسطین و اراضی اشغالی در آغاز صدمین دوره فعالیت کمیته برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان عرب فلسطینی در اراضی اشغالی  اظهار کرد: اقدامات دولت اشغالگر اسرائیلی برای مقابله با دروس آموزشی فلسطین در شهر قدس به منزله نقض جدید حقوق فلسطینی‌ها و نیز توافقنامه‌ها و تعهدات بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو درباره وضعیت آموزشی در مناطق اشغالی است.

ابوعلی با اشاره به اینکه آموزش در فلسطین با چالش‌های بسیاری مواجه است، تاکید کرد: بر اساس توافق‌های بین‌المللی طرف اشغالگر باید بدون ایجاد هیچگونه اخلالی در روند آموزشی و یا ممانعت از آن، شرایط آموزشی مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب افزود: اشغالگران اجازه نمی‌دهند کتب آموزشی به دست دانش‌آموزان برسد و همینطور آنها را از ورود به دانشگاه‌های کرانه باختری اشغالی محروم می‌کند. مسئولان اسرائیلی به تحریف دروس آموزشی ادامه می‌دهند و تمامی مطالبی که دارای مفهوم دفاع از حقانیت و عدالت مساله فلسطین است و نیز تمامی اشعار، مطالب درباره چهره‌های فرهیخته فلسطین، تاریخ فلسطین و هرچه را که به هویت فلسطینی مربوط می‌شود، از آنها حذف می‌کنند.

او در ادامه از کمیته مبارزه با نژادپرستی سازمان ملل خواست این اقدامات را بررسی کرده و در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با نژادپرستی و تبعیض نژادی این اقدامات را متوقف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.