به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان "واس"، "عبدالعزیز بن سلمان بن عبد العزیز" دیروز (دوشنبه) در دیدار با همتای آمریکایی خود "ریک پری" بر نقش ریاض به عنوان تامین کننده مطمئن نفت برای  ثبات بازار و همچنین بر پایبندی کامل کشورش برای فراهم کردن این کالای استراتژیک تاکید کرد.

در این جلسه درباره نقش اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" و تولیدکنندگان خارجی برای هماهنگی در تولید و تلاش برای دستیابی به تعادل در بازار نفت به گونه ای که منافع کشور تولید کننده و هم مصرف کننده حفظ شود و به رشد اقتصادی جهانی کمک کند، بحث و گفت و گو شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یک کارتل بین‌المللی نفتی متشکل از کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا، ونزوئلا و کنگو است. این سازمان با هدف حفظ منافع کشورهای تولیدکننده نفت تاسیس شد.

بخشی دیگر از کشورهای نفتی عضو اوپک نیستند اما در ماه‌های اخیر برای هماهنگی با اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گروه رسمی غیراوپک گرد هم آمده‌اند.

کشورهای عضو در کنار هم به «اوپک پلاس» معروف شده‌اند و از ماه ژانویه توافقی را به اجرا گذاشتند که عرضه نفت آنها را در مجموع ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش داد. هدف از این تصمیم، تنظیم عرضه، جلوگیری از سقوط بهای نفت و حتی صعودی کردن آن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.