بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای اختصاصی با دو شبکه «سوریه» و «الاخباریه» گفتگو کرد.

بشار اسد در این گفتگوی تلویزیونی به پرسش ها درباره تحولات اخیر سوریه از جمله موضع دمشق در قبال توافق روسیه و ترکیه و زمان نبرد ادلب پاسخ داده است.

رئیس جمهور سوریه پیرامون کشته شدن ابوبکر البغدادی و تشکر رئیس جمهور آمریکا از سوریه در این عملیات ادعایی گفت: هدف از نام بردن شماری از کشورها و طرف های سهیم در این عملیات اعتبار بخشیدن به آن است تا این کشورها احساس کنند بخشی از این عملیات بزرگ و مبارزه با تروریسم هستند. ما به این اعتبار نیاز نداریم چرا که این ما هستیم که با تروریسم مبارزه می کنیم.

وی افزود: ما هیچ ارتباطی با کشتن البغدادی نداشتیم و با هیچ موسسه یا موسسات آمریکا ارتباط نداریم و مهمتر از همه اینکه نمی دانیم این عملیات واقعا روی داده است یا نه. ما عملیات کشتن البغدادی را از رسانه های شنیدیم و ارتباطی با این موضوع نداشتیم. البغدادی با اسمی دیگر و شخصی دیگر بازتولید خواهد شد و چه بسا کل داعش تحت عنوانی دیگر بازتولید شود اما افکار باقی می ماند و هدایت آن نیز برعهده خود آمریکا است.

بشار اسد ادامه داد: هر آنچه به موضوع حذف البغدادی مربوط است نیرنگ است. البغدادی در زندان های آمریکا در عراق بود و وی را خارج کردند تا این نقش را بازی کند. سیاست آمریکا با هالیوود تفاوتی ندارد و بر خیال و رویا استوار است. سیاستمدار آمریکایی متهم است مگر اینکه عکس آن ثابت شود و بی گناه نیست مگر اینکه عکس آن ثابت شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.