سرهنگ احمد خسروی در این باره گفت: دقایقی بعد از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری، عوامل انتظامی جزو اولین گروه‌هایی بودند که در محل حاضر شده و اقدام به تامین امنیت در محل و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان کردند.

وی ادامه داد: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بلافاصله در مسیرها و معابر منتهی به مناطق زلزله‌زده حاضر شده و نسبت به تسهیل تردد در این معابر اقدام کردند که خوشبختانه در نتیجه این اقدامات تاکنون هیچ مشکل تردد در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ناجا با بیان اینکه آماده باش پلیس در مناطق زلزله زده به طور کامل ادامه دارد، درباره وضعیت امنیتی این مناطق نیز گفت: امنیت کامل در این مناطق برقرار است و تاکنون گزارشی از وقوع ناامنی به دست ما نرسیده است ضمن اینکه تیم های سواره و پیاده پلیس نیز مشغول گشت زنی در مناطق زلزله زده هستند.

خسروی در مورد اینکه آیا آسیبی به بناها و اماکن پلیس در پی این زلزله وارد شده هم گفت: تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن آسیب جدی به اماکن و ابنیه نیروی انتظامی در این مناطق داده نشده و پلیس در حال ارائه خدمات به شهروندان و ساکنان مناطق زلزله زده است.

به گفته وی، مأموران پلیس علاوه بر تأمین امنیت، در امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان نظیر توزیع اقلام امدادی، حضور متخصصان معاونت بهداد و دیگر اقدامات نیز در هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها وارد شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ناجا در پایان از شهروندان خواست که از تردد و سفر غیرضروری به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند تا شرایطی فراهم شود که خودروها و دستگاه‌های امدادی با سرعت بیشتری در این مناطق تردد کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.