پس لرزه های افزایش قیمت بنزین به صحن علنی مجلس نیز رسید. آنچنان که شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز میهمان مجلسی ها شد تا درباره چندوچون اجرای این طرح به نمایندگان توضیح بدهد.

رئیس مجلس نیز در ابتدای جلسه علنی مجلس با تاکید براینکه باید از تصمیم سران قوا در مدیریت مصرف سوخت، حمایت کرد، این را هم گفت که همه در این زمینه باید هم داستان باشیم تا آنچه فشار روی مردم است برداشته شود و به مردم کمک شود. دغدغه اصلی نمایندگان هم همین است.

اما اجرای این طرح باز هم با اعتراضات نمایندگان همراه بود و خواستار نظارت بر قیمت سایر کالاها پس از افزایش قیمت بنزین شدند.

محمدرضا صباغیان، از جمله نمایندگانی بود که تریبونش برای بیان تذکر باز شد. وی گفت: انتظار ما این است با توجه به اینکه مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند، قانون افزایش نرخ بنزین با نظارت خوبی اجرا شود و تأثیری در قیمت سایر کالاها نگذارد.

غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار هم خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی انتظار ما از شما این است در جلساتی که به نیابت از مجلس شرکت می کنید، نظرات نمایندگان هم به خوبی لحاظ شود.باید تذکرهای لازم به دولت داده شود تا کنترل قیمت ها را در دستور کار خود قرار دهند تا مردم از نظر معیشتی و اقتصادی کمتر آسیب ببینند.

احد آزادی‌خواه، نماینده عضو فراکسیون ولایی هم از منتقدانی بود که خطاب به رئیس جلسه گفت: اظهارداشت: موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی باید در مجلس تصویب شود اما متأسفانه نمایندگان در جریان افزایش قیمت بنزین قرار نگرفتند و ما به این موضوع اعتراض داریم.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان در جریان این کار نبودند و گرانی بنزین خلاف برنامه ششم توسعه است.

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک نیز در تذکری گفت: انتظار است بعد از فرمایشات رهبری تصمیمات اتخاذ شده در مجلس را بررسی کنیم. همچنین انتظار دیگر آن بود که رئیس مجلس توضیح دهد که آیا در تصمیمات اتخاذ شده نظرات مجلس گرفته شده یا خیر. اگر نظرات مجلس گرفته شده رئیس مجلس باید توضیح دهد که چطور این نظرات در جلسات مختلف انعکاس یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.