کره شمالی روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد، هنگامی که مذاکره با آمریکا از سرگرفته شود، مسائل هسته‌ای مورد بحث قرار نخواهد گرفت مگر اینکه آمریکا از «سیاست خصمانه» خود عقب‌نشینی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی آمده، تصویب قطعنامه‌های اخیر سازمان‌ملل در خصوص حقوق بشر پیونگ‌یانگ، یک تحریک سیاسی به سرپرستی آمریکا بوده است.

کره شمالی پیش از این، انتقادات سازمان ملل را به عنوان محصولی از سیاست خصمانه آمریکا توصیف کرده است.

از طرفی «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن روز یکشنبه (امروز) به همتایان آمریکایی و کره جنوبی خود گفت: «هیچ کسی نمی‌تواند نسبت به کره شمالی خوش‌بین باشد. کره شمالی در سال جاری بیش از ۲۰ موشک پرتاب کرده که از جمله آن انواع جدیدی از موشک‌های بالستیک و پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی است.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت.

پس از آن دور دوم مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست، به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از  آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده و به دلیل بی‌اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش، پیونگ‌یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.