محمد‌مهدی گویا امروز بعداز‌ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: طی هفته گذشته ۳ هزار و ۷۲۲ نفر در سطح کشور بیماری تنفسی داشته‌ایم که ۲۶۳ نفر از آنها مبتلا به آنفلوانزا بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه این ۲۶۳ نفر در بیمارستان‌های مختلف بستری شده‌اند افزود: بیشترین آمار بستری در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، آذربایجان غربی و تهران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تاکنون بیماری آنفلوآنزا جان ۹ نفر را در کرمان گرفته است افزود: آنفلوانزا بیماری فصلی است که هر سال تکرار می‌شود و با سرد شدن هوا این بیماری تشدید می‌شود.

فوت ۶ نفر در گیلان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا / ۲۲۴۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند

گویا با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا هیچ ربطی به زائران اربعین ندارد و همه ساله شاهد بروز این بیماری در سطح کشور هستیم خاطر‌نشان کرد: ویروس این بیماری در منطقه خاورمیانه و حاشیه مدیترانه همه کشورها را درگیر کرده و ربطی به مسافرت‌ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه از اول شهریور‌ماه تاکنون هزار و ۲۸۷ نفر مبتلا به بیماری تنفسی در استان کرمان بستری شده‌اند گفت: از این تعداد ۹۳ مورد ابتلای آنها به آنفلوانزا قطعی بوده که بستری شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.