به گزارش روسیاالیوم، دولت توافق ملی لیبی در بیانیه‌ای که یکشنبه (۲۴ آذر) صادر شد، اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کاخ ریاست جمهوری در شهر استانبول با فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی دیدار و دو طرف آخرین تحولات لیبی و چشم‌اندازهای همکاری امنیتی و اقتصادی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، السراج از موضع ترکیه در مخالفت با حمله به طرابلس و تمایل بر برقراری مجدد ثبات در لیبی قدردانی کرد. اردوغان هم در این دیدار بار دیگر بر حمایت کشورش از دولت توافق ملی لیبی تأکید و از مقاومت مردم لیبی در فاع از طرابلس و دولت مدنی قدردانی کرد.

همچنین دو طرف برنامه اجرایی دو توافق‌نامه امنیتی و دریایی که اخیرا به امضا رسانده‌اند و نیز راه‌کارهای اجرایی آن دو را مورد بررسی قرار داند.

دولت توافق ملی لیبی و ترکیه اخیرا در جریان دیدار السراج و اردوغان دو توافقنامه یکی درباره همکاری‌های امنیتی و دیگری در حوزه دریایی به امضا رساندند. هنوز هیچ‌یک از دو طرف جزئیات توافق‌های مذکور را اعلام نکرده‌اند و ترکیه نیز بیان نکرده که محل تلاقی مرزهای دریایی میان این کشور و لیبی کجاست اما عملیات کاوش آنکارا خشم قبرس، یونان و اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.