جوسپ بورل روز دوشنبه در گفت و گو با بخش انگلیسی شبکه فرانس ۲۴ ، اظهار امیدواری که نگلیس پس از اجرای برگزیت و خارج شدن از اتحادیه اروپا، همچنان به عنوان متحد، با این اتحادیه روابط نزدیک و همکاری داشته باشد و یک متحد برای اتحادیه اروپا باقی بماند.

بورل همچنین از تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد یک دفتر نمایندگی این اتحادیه در لندن با هدف پیگیری و تنظیم روابط و همکاری های اتحادیه اروپا و انگلیس بعد از جدا شدن این کشور از اتحادیه یاد شده خبر داد.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درخصوص همکارهای میان این اتحادیه و انگلیس در حوزه های امنیتی با توجه به تهدیدهای  مشترک گفت: همکاری های مشترک امنیتی، منافع مشترک و متقابل برای هر دو طرف خواهد داشت.

وی افزود: اتحادیه اروپا و انگلیس دارای اشتراک نظر درخصوص بسیاری از مسائل بین المللی هستند و ادامه همکاری ها در حوزه مسائل بین المللی و امنیتی بین دو طرف، یک ضرورت است.

بورل در پاسخ به این سوال که آیا بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بعد از جدا شدن از اتحادیه اروپا می تواند یک شریک قابل اعتماد برای این اتحادیه بماند، گفت: جانسون اکثریت کرسی های پارلمان را در انتخابات اخیر بدست آورده و درباره اجرای برگزیت تصمیم  خواهد گرفت. زمانی که برگزیت اجرایی شود، ما ناگزیر به اعتماد به یکدیگر هستیم. ما به دنبال همکاری‌های بهتر بین طرفین و منافع متقابل هستیم.

بوریس جانسون امروز در نخستین جلسه پارلمان انگلیسی بعد از انتخابات  21 آذر، ترکیب کابنیه را مشخص می کند و به نظر می رسد تصمیم نهایی دولت انگلیس درباره برگزیت در روزهای آتی و پیش از پایان سال جاری میلادی اعلام شود و انگلیس پس از فراز وفرودها و جنجال های طرح برگزیت، در نهایت این طرح را عملی کند و رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.