به گزارش روسیا الیوم، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای جامعه جهانی را به احترام گذاشتن به قطعنامه سازمان ملل در خصوص ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی ترغیب کرد.

اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر حمایت تمام قد خود از تلاش‌های غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی و روند کنفرانس برلین، اعلام کرد: تنها راه حل بحران لیبی از سرگیری روند سیاسی و بازگرداندن صلح، ثبات و امنیت در این کشور است. 

اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: در سایه تشدید عملیات نظامی در لیبی به ویژه اطراف طرابلس، اتحادیه اروپا مجددا از تمامی طرف‌ها می‌خواهد عملیات نظامی را متوقف و رایزنی سیاسی را از سر بگیرند، راه حل بحران لیبی، نظامی نیست و تنها راه حل روند سیاسی و مذاکره بر اساس پیشنهادهای مطرح شده سازمان ملل است.

این اتحادیه تمامی طرف‌های شرکت کننده در کنفرانس لیبی را به صلح فراگیر، توقف درگیری در لیبی، حفظ حاکمیت این کشور و منافع تمامی شهروندان لیبیایی تشویق کرد.

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شده است.

پس از امضای توافق همکاری امنیتی دولت وفاق ملی لیبی با ترکیه، تنش در لیبی در دوره اخیر افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.