عزت الله ضرغامی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی (روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت) اظهار کرد: تصاویر پخش شده از تبریز در راهپیمایی هشت دی ۸۸، در ایجاد فضای پرشور و انقلابی برای کشور بسیار موثر و کارساز بود، تصاویری که دربرگیرنده شعارهایی با احساس بالا و محتوای بسیار خوب بود و توانست در کل کشور موثر باشد.

بنا به گزارش ایسنا عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بصیرت مردم تبریز در رویدادهای مختلف گفت: پس از فتنه ۸۸ برخی سایت‌های خارجی با تبلیغ، تلاش کردند که مردم با نوار سبز در بازی فوتبال تیم تراکتور در تبریز حضور پیدا کنند تا نشان دهند که این جنبش ضدمردمی زنده است. بعضی مسئولان به دنبال به تعویق انداختن مسابقه بودند و این پیروزی بزرگی بود که مردم تبریز با بصیرت عمل کردند و وقتی این را به رهبری منعکس کردم، ایشان خندیده و گفتند "تبریز است دیگر".

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: توقعی رهبر انقلاب از خاتمی این بود که شما که رییس دولت بودید، می‌دانستید تقلب اصلا امکان پذیر نیست. رییس ستاد انتخابات اعلام کرد که صدا و سیما با عدالت کامل نسبت به کاندیداها رفتار کرده و عملکردش برای رقابت کاندیداها کاملا بی طرفانه بوده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان تواضع تاریخی کردند و با روسای ستاد انتخابات جلسه گذاشتند، کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ حتی رهبری اعلام نتیجه انتخابات را عقب انداختند.

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: هنگام پخش فیلم آقای کروبی از صدا و سیما، اعلام کردند که این مستند خلاف قانون است و آقای کروبی اعلام کرد اگر یک فریم از نوار مستند من حذف شود، اعلام می‌کنم که این نوار من نیست، یک ساعت قبل از پخش به رهبر معظم انقلاب اعلام کردیم که کروبی چنین گفته و رهبری فرمودند که بهانه دست این‌ها ندهید و این نوار را هم پخش کنید.

ضرغامی اظهار کرد: به آقای کروبی گفتم ۱۲ میلیون تقلب ممکن نیست، سر صندوق‌های رای، نماینده نامزدها و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند و او به من گفت که اطراف صندوق‌های رای، مال مردم بود و وسط آن رای‌های احمدی‌نژاد و وزارت کشور بود.

وی تصریح کرد: هر زمانی که لازم بود در اختیارشان قرار دادیم و من مجبور شدم به منزل آقای موسوی و آقای کروبی بروم و یک بار دیگر آنچه را که گذشته بود، برایشان مرور کنم، آقای موسوی خواست که در تلویزیون صحبت کند که به دلیل اینکه رییس جمهور قانونی کس دیگری بود، اماکن پذیر نبود، با این حال قبول کردم و ایشان نپذیرفتند که صحبت‌هایشان ضبط و بررسی شود و یا مجری در کنار ایشان حضور داشته باشد، ما نهایت همکاری را کردیم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.