سومریه نیوز گزارش داد، دفتر برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح در جریان گفت‌وگوی تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به بررسی تحولات عراق و منطقه پرداخت.

رئیس جمهوری عراق در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم خویشتنداری، افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای انجام گفت‌وگو به جای درگیری‌ها در منطقه تاکید کرد.

وی تاکید کرد: عراق میدان درگیری نخواهد شد بلکه خاستگاهی برای صلح و گفت‌وگوی سازنده میان کشورهای منطقه خواهد بود.

در همین راستا، امیر قطر در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت خویشتنداری و آرامش در این منطقه برای مقابله با بحران‌ها و ممانعت از افزایش تنش در عراق و منطقه تاکید کرد.

از سوی دیگر، عبدالله دوم، پادشاه اردن با رئیس جمهوری عراق تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این تماس بر اهمیت تمامی تلاش‌ها جهت مهار تنش در منطقه و ممانعت از هر گونه تهدید احتمالی پس از شهید شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توسط پهپادهای آمریکایی تاکید کرد.

پادشاه اردن در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر تمایل کشورش به برقراری امنیت و ثبات در عراق و لزوم تلاش‌های لازم برای مهار تنش و حفاظت از عراق و  ملت‌های آن تاکید کرد.

در جریان حمله بامداد جمعه پهپادهای آمریکایی به خودروهای حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق و همراهانشان به شهادت رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.