حمید بعیدی‌نژاد ساعاتی پیش در توئیتی، ضمن محکوم کردن دروغ پردازی تایمز، خواهان اقدام سریع مسئولان انگلیس در برخورد با این "تبلیغات کینه توزانه" شد.  

این روزنامه در تیتر نخست امروز خود مدعی شده بود که ایران به دنبال کشتن نظامیان انگلیسی است. تایمز به نقل از یک منبع ناشناس که وی را از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرده بود، بدون ذکر نام، نوشت: نیروهای انگلیسی ممکن است تلفات جانبی حمله به نیروهای نظامی آمریکایی باشند.

بعیدی نژاد در ادامه توئیت خود نوشت: از مسئولان ذی ربط انگلیسی خواهم خواست تا در این زمان بسیار حساس اقدام سریع برای جلوگیری از انتشار تبلیغات کذب و کینه توزانه اتخاذ کنند.

سفیر ایران همچنین در توئیتی دیگر درباره اظهارات تهدیدآمیز ترامپ مبنی بر هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران نوشت: رئیس موزه ویکتوریا-آلبرت بریتانیا(از مهمترین موزه های جهان):همچون تخریب وحشتناک وتنفرانگیز پالمیرا و اماکن مهم میراث تاریخی توسط داعش،تهدید دولت آمریکا به انهدام اماکن مهم فرهنگی ایران باید محکوم گردد.این اعلام،قدمی نگران کننده به سمت عادی سازی تخریب فرهنگ بعنوان یک هدف جنگی است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

از آن زمان تنش ها در منطقه خاورمیانه افزایش یافته است. ترامپ بارها علیه اقدام تلافی جویانه احتمالی ایران اظهار نظر کرده و ۵۲ نقطه حیاتی از جمله اماکن دارای اهمیت فرهنگی را تهدید به برخورد نظامی کرده است.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز دیروز (۱۵ دی) با حمایت از ترور سردار سلیمانی گفت که اقدام‌ تلافی‌جویانه در این باره به نفع هیچ کس نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.