به گزارش الوطن سرب، در بیانیه سفارت آمریکا در اردن آمده است که کارکنان و دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور از ترددهای غیرضروری اجتناب و حتی فرزندان خود را به مدارس نفرستند و آنان را در خانه مشغول کنند. 

سفارت آمریکا اما با این وجود اعلام کرد که فعالیت‌های دیپلماتیک این سفارت در شهر امان همچنان ادامه دارد. 

به دنبال اقدام ایران در انتقام سخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق، سفارت آمریکا در اردن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای مقابله تهدیدات احتمال به کارکنان سفارت ارسال کرده است و براساس این دستور العمل دیپلمات‌ها باید نسبت به برنامه‌های ایمنی شخصی و حضور در مکان‌هایی پرتردد خوددارری کنند. 

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. 

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الاسد مهیب گزارش شده است. 

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.