وزیر دفاع ونزوئلا در تماس تلفنی با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از سردار بزرگ سپاه ایران، سپهبد قاسم سلیمانی این شهید را انسانی شجاع و آزاده دانست که در قلب و روح آزادگان جهان جا دارد.

ارتشبد ولادیمیر پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا سپهبد شهید قاسم سلیمانی را شخصیتی قابل تمجید دانست و افزود: سردار سپهبد سلیمانی با این اقدام تروریستی تبدیل به میلیون ها سلیمانی  در جهان شد و ما در کنار ایران برای مبارزه با استکبار  خواهیم بود.

وزیر دفاع ونزوئلا با بیان اینکه در این برهه حساس تاریخی باید  با بهره‌گیری از دانش، علم و فناوری ها و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های دو کشور دوست در مبارزه با امپریالیسم در کنار هم باشیم تصریح کرد: جمهوری بولیواری ونزوئلا این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کند و من از طرف کلیه نیروهای مسلح ونزوئلا، مردم کشورم و همه فرماندهان نیروهای مسلح این شهادت را به جنابعالی و مردم ایران از صمیم قلب تسلیت عرض کرده و با شما ابراز همدردی می کنم.

ارتشبد ولادیمیر پادرینو لوپز با گرامیداشت نام و مقام این فرمانده برجسته ای ایرانی گفت: زنده و پاینده باد نام این سردار شجاع و صادق که علیه تروریست ها به مبارزه برخواست.

امیر سرتیپ حاتمی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از ابراز همدردی وزیر دفاع ونزوئلا تصریح کرد: از مواضع انقلابی رئیس جمهوری ونزوئلا آقای مادورو و اعضای دولت ونزوئلا  و حضورشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران برای ادای احترام تشکر و قدردانی می کنم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران حضور امریکا در هر منطقه از جهان را خسارت بار و توام با جنایت، قتل و غارت ثروت های مردم آن منطقه دانست و گفت: خون شهید سپهبد سلیمانی عامل استحکام وحدت ملی ایران و عامل مهمی در تقویت بیش از پیش اراده و عزم محور مقاومت و ملت های آزاده شده است.

وزیر دفاع اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در موشک باران مهم ترین و مجهزترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق را الگو و سرمشقی برای همه آزادی خواهان جهان دانست تا در مقابل ظلم و ستم امپریالیسم محکم و قوی باشند.

پیام تسلیت وزارت دفاع در پی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

همچنین بنابر گزارش ایسنا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف عمیق از سانحه سقوط هواپیمای مسافری خطوط هوایی اوکراین در تهران، جان باختن جمعی از هموطنان ایرانی و شهروندان خارجی در این سانحه را به مردم ایران، دولت و ملت اوکراین و خانواده جانباختگان این سانحه دردناک تسلیت گفت.

وزارت دفاع ضمن  ابراز همدردی  با خانواده های محترم داغدار از خداوند سبحان برای آن مرحومان آرامش و غفران و برای بازماندگان این حادثه اسفناک صبر جزیل و سلامتی مسئلت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.